Tuesday, November 10, 2009

..:: hidup ini kian berbeza::..

olla bloggers.......
lame kn xhapdate blog...
kate je nk hapdate ari2...
tp hampeh.... ;p

ok 1st ly n obviously....
truely sume owg nmpk ape yg tjdi...
pd bloggers yg shuke bjalan...
pasti tawu ap yg jadi..
kekecamukan perasaan dan hubungan...

bnyk yg diluahkan...
bnyk lg yg disimpan.. (itu pasti)
dalam menjalani hidup sebagai pelajar..
bnyk yg kita rase..
pahit, masam, manis n perit...
masa yg 24 jam nieh...
mcm xckop ase nye..

dalam masing2 mencari ketenangan sendiri..
masih ada adik yg menunggu..
dalam msing2 menenangkn diri sendiri...
masih ada rum8 yg ksunyian...
dalam msing2 mnjalankn tnggungjawab...
ada sahabat yg semakin jauh ditinggalkan...
dan dalam mencari cinta dunia...
KAWAN itu terabai...

pd siapa semua itu hndak dipersalahkan?
pd dia yg langkahnya kian pnjng..
pd dia yg jumpa ktenangan disana...
pd dia yg smakin asyik dgn dunia nya..
atau pd dia yg setia mnuggu???

aku sedar.. diri ini kian alpa dgn dunia ku sendiri...
semakin jauh mencorak dunia baru dan mniggalkan kamu semua...
alasan ku ...
tnggungjawab dan cinta...
rakan dan kerja...

disana dunia ku mnjadi 1..
manis, pahit, marah, bahagia dan gembira...
membawa duniaku kesini atau membawa kamu kesana adalah tidak mungkin...
kita mempunyai dunia ke-2..
dunia yg lain keadaannya...
dan berbeza senarionya...
aku juga begitu...

tp ini xbermakna aku lupa pd dunia KAMI..
aku cuba ntok kembali...
tp bila ia nya semakin jauh... aku berhenti...
takot.. semakin bnyak aku mlangkah ntok kembali..
smakin jauh aku dr dunia kita...
aku kekalkan diri di posisi ini..
memerhati dan merasa apa yg kau rasa..
mungkin semua ini berpunca dari aku..
yang suka mengikut kehendak hati sndiri..
yg leka dibawa arus kehidupan itu...
jd yang tinggal hanya lah perasaan kau...
kini semua nya berubah tempat..
aku mngambil tempat kau..
dan kau mngambil tempat dia..
kita bertukar rasa..

dan apa yg tinggal hari ini adalah harapan..
harapan supaya semua nya kembali tenang..
harapan supaya semuanya bersatu...
dan harapan supaya kesedaran ini terus kekal dalam diri...
semoga apa yang kita harapkan menjadi...

biarlah kita kekal ber4..
dan akan terus ber4..
aku xmungkin akan menjadikan nya 5..
aku tahu mengasingkan dia dari kita...
cuma yg perlu adalah membahagikan masa antara dunia ku yg itu dan ini..
disana tnggungjawab mnjadi sndaran..
dan disini.. persahabatan..

bukan senang mnjadi aku..
dan bukn mudah juga mnjadi kamu..
semoga hari2 yang mendatang akn jadi lebih baik untuk "KAMI"..