Tuesday, December 1, 2009

..rasa ingin mnulis..

olla bloggers...
ok.. now 8.04 am di bumi bertuah Malaysia...
nk spesifik lg di kolej pndeta za'ba UKM...
nk spesifik lg lg di umah felo cik ila n cik nina...

tarikh hari ni 1 dis 2009...
lagi 30 hari je kite nak tinggal kan tahun 2009 ni...
tp ape yg dh kite buat spnjng 2009 ni??
n ape yg kite ade utk 2010??
terlaksana ke semua azam yg kite tanam 1 tahun sbelum ni??
adakah kite mnjadi insan yg lebih baek..

bagi aku.. 2009 membuatkan aku mnjadi orang lain...
a part of me yg slame ini aku simpan dh terkeluar..
pd mule nye aku bebas.. sgt bebas...
dh xterikat pada tali yg mnyekat semua pergerakan ku slame 3 thun..
tp kebebasan itu aku jd kan tiket untuk bersuka ria.. bergembira..

2009 juga membuat kan aku jd seorang yg agak selfish..
yurp.. aku hnye pk ape yg aku nk pk...
aku hadap ape yg aku nk hadap..
lain dr tu.. aku ignore...
sbb?? mlas nk pk n malas nk serabut kan pale otak...
but on the other hand.. aku dh sakit kan aty bnyak pihak..
sgt banyak yg trase ngn aku tahun 2009 nieh..
aku trase ngn org??? ofcoz lah ade..
xkn bdk yg di cop manje n mewah ni xtrase ngn sape2..
tpoo lah kan??
tp mcm biase aku ignore...
sbb?? ntah mals nk srabut kan pale otak...
2009 ibarat roller coster ade naik n trun..
tp kali ini aku yg drive roller coster tuh..
so aku yg plih same ad aku nk naik setinggi langit atau jatuh sehingga mnyembah bumi..
n aku puas dgn ape yg dh aku lalui..
semua tuh aku smpan dlm memori idop aku...
baek buruk semua nye aku yg putuskan n aku yg rase..

untuk 2010..
aku harap aku boleh buat yg lebih baek..
tnggungjawab sebesar bumi di galas..
semoga dengan sokongan semua yg aku syg..
ia mampu terlaksana dgn jaya nye..

k lah dh pnat merepek n mraban..
now nk mandi n g JAKSA...
need to settle bnyk bende..
di smping membantu kawan2 yang lain membuat persediaan untk program akan dtng...

p/s:: hidup ini umpama roda.. kejap kat atas kejap kat bwah..
hidup ini mcm makan.. kejap pedas, manis n masin evan kdng2 pahit..
hidup ini mcm2 ada... ;))