Monday, November 28, 2011

++ MAYBANK2U vs CIMBClicks ++



OLLA BLOGGERS...

sekarang mood sangat sebel deh. sepanjang 3 jam iaitu dari pukul 9-12 malam ni tadi aku ke hulu ke hilir tanpa henti. semua semata-mata nak uruskan pembelian tiket secara online untuk my family..


alkisahnya bermula begini, hujung bulan 12 ni nak holiday ke medan. so, tadi tengah baik punya layan bola Malaysia vs Bahrain yang kalah tadi tu.. =_=' ibu suro cek tiket MAS ke medan untuk tarikh yang kami nak pegi ni.. tengok2 tiket just RM11 je.. ye betul RM11 tak tipu!!! tapi tak termasuk TAX and extra charge!!!!! kalau total dalam rm189. tapi tu kira murah taw.. selalu dalam 250++ sehala.


lepas tengok jualan runtuh ni ibu pon suro lah beli terus..!! before beli kena pegi lah atm maybank kat tesco ampang sebab nak aktifkan maybank2u ibu. dah settle balik rumah on9 lagi... tak jadi jugak sebab no fon untuk anta TAC tu tak daftar. so, pegi balik tesco ampang untk aktifkan no talifon. TAPI.!!! tak boleh sebab maybank kata kena daftar kat center je..!!! panas hati kan? CIMB boleh je daftar on9..!!!!!!!!!



than dah pening2.. ingat nak transfer je duit ke CIMB aku nanti boleh bayar guna CIMBClicks aku je.. but nan ado..!!!! sebab dah pukul 12 and atm pon dah tutup..!!! erghhhhhh..... penat and stress tahu tak booking tiket ni... huh

last2 skali fade up aku terus balik rumah and taip entry ini.. tapi in all situation aku respect bapak aku. dia sangat cool..!!! tak de nak stress or marah2 kena hantar aku p sana sini... ayah tu kalau kena bebel ngan mak pon die cool.. nanti nak kawen nak carik suami macam AYAH..!!!! so kalau aku mengamuk macam tadi die still akan cool.. heeeeee ^_^ *lari topik dah *

so,KESIMPULANNYA bagi aku CIMBClicks adalah lebih user friendly dari Maybank2u. sekarang ni CIMBClicks pon dah boleh guna kat mana2.. beli tiket movie boleh, bayar bill boleh and yang penting bayar yuran UKM pon boleh... hehe

till next time
k chawww~~