Wednesday, March 28, 2012

..: N.I.K.M.A.T S.A.B.A.R :..



OLLA BLOGGERS..
semalam dapat ganjaran dari kesabaran yang dituai last week..
ingat tak last week kan ade post entry pasal kerja berkumpulan dan sabar...
semalam kena present kerja berkumpulan tu..

masa present rasanya tak ada masalah..
walaupun aku masih susah nak kontrol gemuruh and sebutan pelat "SH" aku tuh
but still aku rasa presentation kami baik sikit dari minggu lepas..
cuma ade sedikit terkilan bila aku tak dapat jawab soalan yang DR.Fairuz bagi..
masa tu aku betul2 blank.! langsung tak ade idea and ilmu dalam otak..
tak tahu kenapa.. =_="

at the end of the class ade few token of appreciation dari DR.Fairuz..
Alhamdulillah.. walaupun aku bukan dalam group terbaik, bukan presenter terbaik..
tapi apa yang aku dapat dah cukup untuk aku jadikan motivasi untuk jadi lebih baik..
juga untuk jadi manusia yang lebih sabar menanti ganjaran disebalik setiap dugaan..

so, pada sesiapa yang kat luar tu.
kalau tetiba diuji dengan macam2 masalah..
ingat lah ALLAH tu Maha Mengetahui.
Dia tahu apa yang terbaik untuk kita.
bila kita redha dan sabar.
pasti ganjarannya lebih besar.

macam berniaga jugak..
bila rugi, kita sabar.
teruskan usaha.
bila income company lagi sikit dari company lain dalam industri.
kita sabar, kita kaji setiap tindakan company lain.
baiki kelemahan syarikat.
InsyaAllah. kita akan untung jugak nanti..
TAPI.. bila kita dah diatas.
jangan pernah lupa yang dibawah..
^_^

p/s : sabar itu manis ganjarannya.
p/s :: bila seronok mendokgak melihat langit di atas, jangan pernah lupa rumput yang di pijak.

ok chawww~~