Sunday, April 15, 2012

..:: S.Y.U.K.U.R ::..



OLLA BLOGGERS...

di pagi ahad yg sejuk beku ni tatkala baju siap disidai.
bertemankan segelas milo panas dan kek strawbery buatan ibu.
aku menghadap nota2 kuliah, bahan2 asaimen.
tapi hati terasa walang.
hati terasa kurang tenteram.
rindu pada ibu dan ayah yg baru semalam ditinggalkan.

pagi ini entah mengapa, aku rasa sangat bersyukur dengan apa yg aku ada.
biar aku tak semewah yang lain,
biar aku tak sesenang yang lain,
tapi aku pasti! aku ada sesuatu yang mereka tiada.

kadang2 aku perlu teman untuk berbicara.
berkongsi rasa hati tanpa ragu2.
berkongi masalah tanpa perlu di nilai.
tapi teman itu belum jua kutemui.
owh! ada sebenarnya.
kina dan dina.
tapi dengan mereka aku masih tidak mampu meluahkan 100% apa yg kurasa.
tapi hanya dengan mereka aku selesa berbicara kini.

pada penghujung pengajian ini baru ku rasa nikmat menuntut ilmu.
nikmat bertapa di library.
sepanjang satu minggu dirumah.
aku merindui library! ya library..!
lawakkk.! tapi itu lah hakikatnya.
jadi sampai je di bumi UKM semalam,
library adalah tempat pertama yg aku pergi.

harapanku kini,
semoga aku ikhlas dalam usaha ku menuntut ilmu sem ini.
semoga aku tabah menghadapi ujianNya.
semoga tiada lagi anasir2 yang mampu menggoyahkan kekuatan ku.
gambate..!! caiyookk.!




~ok chaw~

p/s:: untuk terapi jiwa, rajin2 ah follow twitter @DrAnwarFazal.